Google Ads optimalisatie

Client

Staalbaron

Services

Digital marketing

Over dit project

Staalbaron is een Nederlands B2B-merk gespecialiseerd in robuust, stijlvol meubilair voor de horeca en zakelijke interieurs. Ze leveren onder andere tafels, stoelen, krukken en garderobeoplossingen, met de focus op functionaliteit, duurzaamheid en maatwerk.

Voor Staalbaron ontwikkelden een nieuwe Google Ads-structuur gericht op het verhogen van de leadgeneratie tegen minimale kosten. Tijdens introductiegesprekken werd al snel duidelijk dat Staalbaron niet simpelweg op zoek was naar meer verkeer, maar specifiek naar kwalitatieve B2B-leads. De campagnes moesten dus gerichter, slimmer en efficiënter worden ingericht. We introduceerden daarom een nieuwe campagnestructuur op basis van zowel doelgroep als productcategorie.

Daarna hebben we het account opgeschoond en de campagne-instellingen aangepast. Op basis van een uitgebreid keyword-onderzoek hebben we de dekking vergroot met nieuwe zoektermen, gericht op hoge commerciële intentie. De structuur van de campagnes werd aangepast, waarbij targeting, advertenties en zoekwoorden nauwer aansloten op de daadwerkelijke vraag van hun doelgroep. Na livegang van de vernieuwde campagnes hebben we de prestaties actief gemonitord en geëvalueerd. Vervolgens gaven we advies voor verdere groei op basis van deze inzichten.

Enkele kernresultaten:
• Een groei van leads binnen de focuscategorie met meer dan 200%
• De gemiddelde CPC daalde van €2,29 naar €1,18 (een afname van 48%)
• De engagement rate steeg met 78%, wat wijst op relevanter verkeer
• Een verschuiving van lage kwaliteit verkeer naar verkeer met een hoge relevantie

Vervolgadvies:
Op basis van de positieve resultaten stelden we een aantal vervolgstappen voor, zoals het uitrollen van dezelfde structuur op minder prominente productcategorieën, het verder verfijnen van zoekwoorden op basis van prestaties, en het testen van varianten op landingspagina’s voor een hogere conversieratio.